قايدی سفر به ارمنستان

يکشنبه 9 مهر 1396
17:34
املاک ترکیه

ارمنستان کشوری درون قفقاز جنوبی و آش ایران همسایه است. برای آشنایی بیشتر شوربا این کشور دیدنی شوربا راهنمای سفر صدر در ارمنستان، معاشر ما باشید.
ارمنستان سرزمینی شوربا تاریخ انباشته فراز تزكيه نشیب صفا فرهنگی غنی است. تو این نشان گردشگری دیدنی دوباره پيدا كردن هر جاذبه‌ای که فکر کنید، نمونه‌ای منحصربه‌فرد وجود دارد. تبعات تاریخی، یادبودها صميميت رویدادهای فرهنگی، طبیعت نفس‌گیر صفا غذاهای لذیذ صداقت سنتی.
مجموعه‌ی بی‌نظیری از صومعه‌‌های قرون وسطایی درون سراسر این کشور پراکنده شده‌اند. این صومعه‌های قشنگ که در چشم‌اندازهای بی‌نظیر طبیعی حادث :اسم تازه شده‌اند دوباره پيدا كردن مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری ارمنستان هستند. فعالیت‌های تفریحی اندر فضای باز داخل ارمنستان بسیار پرطرفدار است. مسیرهای دوچرخه‌سواری سادگي پیاده‌روی در چشم‌اندازهای نفس‌گیر طبیعی، التفات هر گردشگری را احضار می‌کند.
از عام ۲۰۰۱، مقدار گردشگران این کشور سالی ۲۵ درصد افزایش می‌یابد. معماری و رگه باستانی، آداب داني غنی پاكي چند شب خوان ساله خلوص طبیعت فوق‌العاده پيدا كردن مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری این کشور هستند.
در ادامه با این کشور دیدنی بیشتر انيس می‌شویم.
اطلاعات ضروری | آب‌ و‌ ميل | بهترین حرارت برای سياحت | جاذبه‌ها | رژیم غذایی
اطلاعات ضروری
اختلاف ساعت وا تهران
ارمنستان درون منطقه‌ی زمانی UTC/GMT +4 ثبوت دارد صداقت نیم ساعت دوباره يافتن و گم كردن تهران عقب‌تر است.
زبان رسمی
ارمنی شرقی
واحد پول
نمايشنامه غم انگيز (դր.) (AMD)
نوع درخش شهری
برق شهری داخل ارمنستان ۲۳۰ ولت قدس ۵۰ هرتز است. پریزها قدس دوشاخه‌ها از نوع C يكدلي F است که در امتداد تصویر لمحه را نگرش باصره می‌کنید:
کد کشور
+۳۷۴
شماره‌های اضطراری
آذر نشانی ۱۰۱
پلیس ۱۰۲
كارها خدمت گزاري ها اضطراری ۱۰۳
جهت رانندگی
راست
فرودگاه‌های بین‌المللی
ایروان – فرودگاه بین‌المللی زوارتنوتس
گیومری - جمعيت شیراک
وضعیت آب‌ يكدلي ‌هوا
ارمنستان محلول ذوب خوي بزاق و هوای قاره‌ای دارد. تابستان‌های حاره و خشک این کشور دوباره پيدا كردن ژوئن ولو سپتامبر دوام دارد. در این جدايي میانگین دمای هوس بین ۲۲ تا اينكه ۳۶ مقام است. زمستان‌های ارمنستان ناتوان و و برفی هستند صفا میانگین دمای هوس بین منفی ۵ صفا منفی ۱۰ رتبه اداري اندازه سانتی‌گراد است. بهار دوران کوتاهی دارد و در مقابل، عزل انقطاع پاییز طولانی است. درون فصل پاییز، جنگل‌ها به الوف رنگ زیبا و سوزان پاییزی مزین می‌شوند.
میانگین مطر سالانه داخل دشت‌های خشک ۲۵۰ میلی‌متر و تو نواحی طولاني و نم به ۸۰۰ میلی‌متر می‌رسد. میانگین بارش مطر سالانه اندر سراسر ارمنستان ۵۰۰ میلی‌متر است. دو جدايي بارانی تو ارمنستان وجود دارد: عزل انقطاع بهار یعنی از قمر مارس تا اينكه ژوئن تزكيه ماه‌های اکتبر خلوص نوامبر. ایروان، پایتخت ارمنستان روي طور میانگین داخل سال، ۹۲ شيد بارانی سادگي ۲۴۷۹ روزگار آفتابی دارد.
از ویژگی‌های ماه‌های زمستانی تو ارمنستان، باران زیاد ثلج است. ثلج روی قله‌ها ولو مدت‌ها سپس از پایان زمستان باقی می‌ماند.
بهترین وقت برای سفر
بهترین خلع برای سفر فايده ارمنستان ماه‌های بین مه حتي اکتبر است. تو این مدت توجه ملایم است اخلاص بارندگی كهن و مدرن نیست.
جاذبه‌های گردشگری
ارمنستان وا وجود اینکه کشوری نسبتا کوچک است و گستره کمی دارد، پيدا كردن نظر جاذبه‌های گردشگری فراز خصوص آثار تاریخی، بسیار مختلف و گنده عريض است. تعدادی دوباره پيدا كردن قدیمی‌ترین کلیساها سادگي صومعه‌های دنیا تو این کشور استقرار دارند. این کشور اولین کشوری حيات که در سال ۳۰۱ میلادی مسیحیت را رسما پذیرفت دوباره يافتن و گم كردن این جلو قدیمی‌ترین کلیساها داخل این کشور واقع شده‌اند. یکی دوباره پيدا كردن مهم‌ترین صفا اولین کلیساهای ارمنستان، کلیسای تماميت Etchmiadzin است که در سال ۳۰۳ آفريده شده و داخل سال ۴۸۰ بازسازی شده است.
میراث باستان‌شناسی باز يافتن دیگر جذابیت‌های ارمنستان برای گردشگران هستند. این رد و جاذبه‌های تاریخی اخلاص فرهنگی را صدر در طبیعت منحصربه‌فرد بي آلايشي زیبا تزايد کنید. خواهید دید که ارمنستان یک تير گردشگری کامل صداقت ایده‌ال است که دوباره به دست آوردن هر جاذبه‌ای نمونه‌ای برای نمايش به گردشگران دارد. در ادامه آش تعدادی پيدا كردن مهم‌ترین جاذبه‌های این کشور مالوف می‌شویم.
آبشار جرموک (Jermuk)
این آبشار که دوباره به دست آوردن چشمه‌های محلول ذوب خوي بزاق گرم و ماء مايع شيره معدنی آبشخور می‌گیرد و دوباره به دست آوردن اشکال صخره‌ای تراورتن دخول می‌ریزد. این آبشار ۶۸ متری تو یکی پيدا كردن دره‌های رودخانه‌ی Arpa درون شهری به جرموک واقع شده است. این عمران ده را بیشتر به خاطر چشمه‌های عرق گرم پاكي اسپا می‌شناسند. تو این آبادي علاوه بر لذت بردن از فراغ بال اسپا می‌توانید طبیعت کوهستانی بي آلايشي جنگلی را هم آروين کنید و پيدا كردن تماشای چشم‌اندازهای زیبای طبیعی حظ ببرید.
آبشار Qasakh
این آبشار ۷۰ متری دوباره پيدا كردن دو بهر تشکیل شده است و پهلو دره‌ی Qasakh می‌ریزد. آبشار Qasakh تو منطقه‌ای به پندگيري Aragatsotn و در روستایی به حيثيت Ohanavan استواري گرفته صداقت بلندترین آبشار ارمنستان است. پيدا كردن دیگر جذابیت‌های این آبشار این است که صومعه‌ای به پشتوانه صومعه‌ی Ovanavank ثابت در جلوی آبشار ثبات دارد که تو قرن پنجم ساخته شده است.
آبشار Shaki
این آبشار یکی باز يافتن دیدنی‌ترین جاذبه‌های طبیعی ارمنستان است که اندر منطقه‌ی Syunik در شمال شهر کوچک خلوص زیبای Sisian تحكيم دارد. این آبشار درون مسیر رودی به همین اعتبار: شکل غمناك است صفا ارتفاعی تو حدود ۱۸ متر دارد. شدت پرخاش جریان عصاره در این آبشار صدر در قدری است که زمانی که درون کنار لمحه می‌ایستید، هیچ صدایی غیر دوباره يافتن و گم كردن صدای آبشار را نمی‌شنوید. گردشگران زیادی از سراسر دنیا برای تماشای این آبشار دیدنی فايده این منطقه سفر می‌کنند. چنانچه به طبیعت علاقه‌مند باشید، مطمئنا پيدا كردن تماشای این آبشار لذت می‌برید.
غار Archer
این كنام بوم ميهن طولانی‌ترین خلوص عمیق‌ترین سوراخ ارمنستان است که ۳/۵ کیلومتر ادامه و ۱۴۵ متر پايين دارد. این غار که در كلمه محلی Archeri Karandzav ضلع سود معنای «غار خرس» خوانده می‌شود و بالا این دلیل این گونه نام‌گذاری شده که در آن تعداد زیادی پايه نژاد خرس یافته شده است. پایین رفتن دوباره به دست آوردن گذرگاه‌ها و سير زدن داخل هزارتو‌های این كنام بوم ميهن که هیچ مبدا نور طبیعی ندارد حتی همراه با راهنما، تجربه‌ای هراس‌انگیز است که روي هیچ نشاني برای کسانی که مبتلا صدر در تنگناهراسی هستند، رخيص نیست. زیبایی‌های طبیعی صداقت منحصربه بي همتا اشکال در این سوراخ بسیار جالب وقع است. هزاران سال پیش، جریان‌های زیرزمینی آش عبور خود دوباره يافتن و گم كردن دل صخره‌ها، علت فرسایش آنها شده صداقت این كنام بوم ميهن را ضلع سود وجود آورده‌اند. اکنون این مجموعه‌ی دیدنی دوباره به دست آوردن مجموعه‌ای دوباره يافتن و گم كردن چند غار تشکیل شده که شوربا گذرگاه‌های باریکی به ملالت مرتبط شده‌اند. هنوز كرب قطراب ماء مايع شيره از مرتبه آسمانه این غار می‌چکد تزكيه استخرهای زیرین را مشحون می‌کند. ماء مايع شيره این استخرها، زلال‌ترین آبی است که در طولاني عمر خويش دیده‌اید.
دره‌ی Qasakh
این دره‌ی خوشگل که ۱۵۰ هم ۲۰۰ متر پايين دارد، در منطقه‌ی Aragatsotn پيشامد شده است. صخره‌های بازالتی شگفت‌انگیز، زیبایی این دره را مضاعف کرده است. یک آتشخانه متعلق پهلو قرن چهارم اندر این دره حيات دارد که اندر دل صخره‌ها تراشیده شده است.
دره‌ی گارنی (Garni Gorge)
این دره داخل ۲۳ کیلومتری مغرب ایروان پایین دهکده‌ای ضلع سود همین نام استواري گرفته است. یک آتشخانه متعلق روي قرن سرآغاز میلادی داخل این دره بود دارد. دیواره‌های بخشی دوباره پيدا كردن این دروا را صخره‌ها خلوص ستون‌های بازالتی پوشانده است که پهلو اثر عبور استخر Goght ایجاد شده‌اند. این بخش باز يافتن دره را «سمفونی سنگ‌ها» می‌نامند. بنای عبادتخانه گارنی را بازمانده‌ی خلق مهرپرستی می‌دانند که برای نیایش خورشید و به نشاني مهرابه آفريننده شده بود. عزب نیایشگاه غیرمسیحی بازمانده داخل ارمنستان نیایشگاه گارنی است.
پل Vorotan Devil
این خدك طبیعی تراورتنی بغل اثر گذار چشمه‌های معدنی مخلوق شده است. این قنطره ۳۰ متر كشش و ۵۰ هم ۶۰ متر قدر دارد. دوباره پيدا كردن پایین این خدك چشمه‌های عصاره گرم می‌گذرد.
شهر باستانی Argishtikhinili
این آباداني یکی دوباره يافتن و گم كردن شهرهای امپراتوری اورارتو بوده که درون زمان امير Argishti مصنوع و آفريدگار شده قدس به افتخار او نام‌گذاری شده است. پيشينگي این شهر به هزاره هشتم ولو ششم پیش پيدا كردن میلاد برمی‌گردد. بقایای استحکامات این ولايت که ۱۵ کیلومتر داخل جنوب غربی دهات امروزی Armavir کشیده شده است بین روستاهای Nor-Armavir و Armavir تحكيم دارد. این ولايت در کرانه‌های كنار جانب چپ نورنجه و جوي ارس خلق شده است صميميت مساحتی درون حدود ۱۰۰۰ هکتار دارد.
مجموعه كنام بوم ميهن آرنی-۱ (Areni 1 cave)
این مجموعه‌ی مسکونی باستانی که حين به چرخه مس‌سنگی صداقت عصر مفرغ است، بین ۵۰۰۰ تا اينكه ۴۰۰۰ دوازده ماه) پیش دوباره پيدا كردن میلاد مسکونی بوده است. این كلكسيون در نزدیکی روستای آرنی در جنوب ارمنستان استقرار دارد. داخل سال ۲۰۱۰ قدیمی‌ترین کفش چرمی دنیا تو این كلكسيون یافت شد. ديرينگي این کفش ۵۵۰۰ ساله چرمی، چند صد دانشپايه طول عمر بیشتر پيدا كردن کفشی است که روي همراه اوتسی جوانمرد یخی یافت شده حيات و داخل نتیجه پهلو قدیمی‌ترین مزاحمت گرفتاري چرمی شناخته شده جهان تبدیل شد.
تپه‌قلعه‌ی اربونی (Erebuni)
این تپه‌قلعه توسط یکی دوباره پيدا كردن پادشاهان امپرانوری اورارتو یعنی Argishty I تو قرن فاتحه پیش از میلاد آفريده شده است. این مجموعه‌ی نظامی که شوربا نام Arin Berd فايده معنای «قلعه‌ی خون» و سرور شناخته می‌شود، یکی باز يافتن چندین قلعه‌ای است که تو مرزهای شمالی امپاتوری اورارتوها خلق شده اخلاص دارای اهمیت سیاسی صفا نظامی فوق‌العاده‌ای بوده است. از بخش‌های نوع به نوع و همگون این صرح می‌توان فراز بقایای به‌جامانده باز يافتن قصرها و آذركده سوسی (Susy) استعاره کرد.
دژ Horom
قدمت این حصن که داخل شرق دهکده‌ای روي همین اعتبار: واقع شده است، برفراز عصر مفرغ برمی‌گردد. این مجموعه به حفظه معماری شگفت‌انگیز و جالب توجهی که دارد، به نشاني یکی دوباره پيدا كردن مهم‌ترین نشانه ها كارها تاليفات باستانی ارمنستان شناخته می‌شود. علاوه كنار بنده دیواره‌های قلعه، اندر حفاری‌های این مجموعه، صنایع دستی گوناگونی پیدا شده که لحظه به ساکنان گذشته‌ی این ارگ بوده است.
صومعه‌ی تاتو (Tatev Monastery)
صومعه‌ی تاتو یا آلبوم کلیسای تاتو، صومعه‌ای است مرتبط بالا کلیسای حواری ارمنی، لحظه به سد نهم میلادی که در ۲۵۰ کیلومتری قبله شرقی ایروان، نزدیکی روستای تاتو داخل استان سیونیک، ساحل راست رود وروتان پيشامد شده است. این بتخانه متشکل باز يافتن سه کلیسا روي نام‌های کلیسای بوغوس پطرس مقدس، کلیسای مریم مبرا و کلیسای گریگور مبرا است. در سال ۱۹۹۵ میلادی این آلبوم به آدرس میراث جهانی یونسکو مرقوم شده است. این صومعه در قرن‌های چهاردهم پاكي پانزدهم میزبان یکی پيدا كردن مهم‌ترین دانشگاه‌های قرون وسطی ارمنستان به پندگيري «دانشگاه تاتو» بوده است.
صومعه از زمان پیش دوباره يافتن و گم كردن میلاد مسیح مورد استفاده بوده پاكي یک آتشگاه مهرپرستی در حين قرار داشته است. آنك از فراگیر شدن مسیحیت، این آتشخانه به واگويي ازسرگيري زمان پهلو کلیسا تبدیل شده و بسط یافته است. بالا همین بخش‌های متنوع این مجموعه، قدمت‌های متفاوتی دارند و حين به دوره‌های زمانی گوناگون هستند. این خانقه پس دوباره به دست آوردن زلزله‌ی واحد زمان ( روز ۱۹۳۱ آسیب‌ زیادی دید يكدلي گنبدهای کلیساهای قواعد پل و سنت پیتر بي آلايشي برج‌های دراي ویران شدند. تو سال‌های آن زمان گنبدها بازسازی شدند منتها برج‌های ناقوس پهلو همان شکل باقی ‌مانده‌اند.
امروزه این عبادتگاه صوفيان رباط یکی پيدا كردن محبوب‌ترین مقصدهای گردشگری اندر ارمنستان است. برای بازدید باز يافتن بناهای چشم‌گیر این كلكسيون باید دوباره يافتن و گم كردن دره‌ای صخره‌ای بگذرید. از ارتفاع این کلیساها می‌توانید چشم‌انداز زیبایی دوباره به دست آوردن دره و کوهستان را گشت کنید.
رشته‌کوه قفقاز کوچک
رشته‌کوه قفقاز کوچک آش قله‌های پوشیده پيدا كردن برف، میزبان گردشگرانی است که پیاده‌گردی داخل طبیعت را دوست دارند پاكي مسیرهای بسندگي زیبای این ناحيه را برای حظ بردن از طبیعت کوهستانی آزادي می‌کنند. درون گوشه و کنار این رشته‌کوه شگفت‌آور قدس دیدنی، صومعه‌های قدیمی خودنمایی می‌کند. افتراق نمی‌کند که داخل دره‌ها صدر در گشت‌و‌گذار مشغول شوید یا قله‌ها قدس نواحی كشيده را آزادگي کنید، اندر این منطقه‌ی کوهستانی، زیباترین چشم‌اندازهای طبیعی را خواهید دید. سفر ضلع سود دهکده‌های کوهستانی خلوص خرید محصولات صفا چشیدن غذذهای محلی یکی دوباره يافتن و گم كردن فراموش‌نشدنی‌ترین خاطرات جال شما را رقيمه خواهد زد.
این رشته‌کوه فراز موازات قفقاز مبصر بزرگ تر قرار متاثر و میانگین گزند تفرق آنها حدود ۱۰۰ کیلومتر است صميميت سرزمین کوهستانی ارمنستان را پيدا كردن شمال پاكي شمال‌شرق نامتناهي می‌سازد. بلندترین نقطه قفقاز کوچک، رفعت آراگاتس با ارتفاع ۴۰۹۰ واحد طول و راستا این رشته‌کوه، ۶۰۰ کیلومتر است.
میدان جمهوری، ایروان
میدان جمهوری، میدان مرکزی روستا ایروان است که صدر در شکل بیضی و نفع عليه و له روي بالا و سبک نئوکلاسیک مخلوق شده است. این میدان باز يافتن دوقسمت تشکیل شده است: یکی فصل بیضی شکل صميميت دیگری بخشی شبیه ذوزنقه که در لحظه استخری وا آب‌نمای موزیکال هستي و عدم دارد. حوالي این میدان را بناهایی وقوف محاصره کرده‌اند که آش سنگ‌های زرد و صورتی توف پهلو سبک نئوکلاسیک ساخته شده‌اند. این ساختمان‌ها عبارت‌اند از آتليه ملی و بنيان موزه تاریخ (شمال شرقی)، امارت دارایی (شرق)، خانه دولت (شرق)، سلطنت ترابری پاكي ارتباطات جمهوری ارمنستان (جنوب)، مهمانخانه «ماریوت» ارمنستان و حكمراني امور برون مرز و درون مرز بيگانه (شمال غربی).
الکساند تامانیان (Alexander Tamanian) درون سال ۱۹۲۴ این میدان را طراحی کرده است. خلق بیشتر بناهای دوروبر این كلكسيون در دهه‌ی ۱۹۵۰ فايده پایان رسیده است. آخرین بنای این مجموعه نگارخانه‌ی ملی است که تو سال ۱۹۷۷ ساخت نفس به پایان رسیده است. اندر دوران شوروی، این میدان، میدان لنین نانیده می‌شد پاكي تندیسی دوباره پيدا كردن لنین هم داخل مرکز لحظه قرار داشت. پس ازآن از استخلاص ارمنستان این تندیس دوباره پيدا كردن بین رفت و عرض میدان محنت عوض شد. بسیاری باز يافتن رویدادهای سیاسی پاكي رژه‌های نظامی روز رهايش ارمنستان اندر این میدان برگزار می‌شود. آب‌نمای موزیکال این میدان داخل سال ۲۰۰۷ بازگشايي شده که آش هزینه‌ی ۱/۴ میلیون یورویی ميانجيگري شرکت فرانسوی Aquatique Show International آفريننده شده است.
در هيئت نهج وجد ایروان بیشتر بخوانید:
دیدنی های ایروان (قسمت اول: مکان های تاریخی مرکز شهر)
دیدنی های ایروان (قسمت دوم: پارک ها، موزه ها و کلیساها)
نکاتی که باید پیش دوباره يافتن و گم كردن سفر به ایروان بدانیم
راهنمای سفر ضلع سود ایروان؛ ارمنستان
صومعه‌ی گغارد (Geghard)
صومعه گغارد تو استان کوتایک داخل ۳۵ کیلومتری ایروان تحكيم دارد. این دير بخشی از کوه مجاور متعلق است که دوباره يافتن و گم كردن سنگ تراشیده شده و تو فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است. کلیسای گغارد زندگي نامه ها معنی سرنیزه) معماری بسیار منحصربه‌فردی دارد. بنا این کلیسای جذاب، دوباره يافتن و گم كردن گرانیت متعسر کنده‌کاری شده و پرسنل چهارکلیسای نایابی است که در صخره قدس دره‌ها بنا شده‌اند.
نمازخانه‌ی اصلی این این صومعه‌ی قرون وسطایی تو سال ۱۲۱۵ مصنوع و آفريدگار شده است وليكن این مجموعه در مائه چهارم میلادی وساطت گریگوری پرداخت (Gregory the Illuminator) داخل مکان چشمه‌ای مقدس درون یک غار لادگر نهاده شده است. این صومعه در عنفوان Ayrivank ضلع سود معنای صومعه‌ی غار نامیده می‌شده است. ابعاد این صومعه نفع عليه و له روي بالا و Geghard فايده معنای صومعه‌ی سرنیزه تغییر ارزش داده است اخلاص دلیل نام‌گذاری سرنیزه‌ای است که صدر پیکر مسیح در هنگام به صلیب کشیدن، جراحاتی ملتفت کرده است پاكي بعدها برفراز ارمنستان منتقل شده است.
صخره‌های بلندی که این تكيه را مهارت کرده‌اند بخشی باز يافتن دره‌ی بركه Azat هستند بي آلايشي همراه سكبا صومعه، به نشاني میراث جهانی یونسکو برگزیده شده‌اند. برخی دوباره يافتن و گم كردن کلیساهای موجود تو این مجموعه، کاملا تو میان سنگ :صفت جماد تراشیده شده‌اند. ویژگی‌های معماری تزكيه طبیعت چشم‌گیر این ناحیه دليل شده که این مجموعه‌ی تاریخی یکی دوباره به دست آوردن محبوب‌ترین سادگي پربازدیدترین جاذبه‌های گردشگری اندر ارمنستان باشد. بیشتر گردشگرانی که دوباره پيدا كردن این منطقه دیدن می‌کنند به آتشخانه گارنی غم که در نزدیکی این صومعه جايگيري دارد بالا :اسم اوج می‌زنند.
صومعه‌ی مهر ویراپ (Khor Virap)
خور ویراپ فايده معنای چاه كوچك مشكل مالي عمیق، صومعه‌ای است که اندر دشت آرارات اسكان دارد. این صومعه دوباره پيدا كردن آنجایی اهمیت پیدا کرده و بالا زیارتگاه تبدیل شده است که گریگور جلا برای موعد ۱۴ دانشپايه طول عمر توسط خديو تیرداد ثالث در ثانيه زندانی شده است. کلیسای کوچکی داخل سال ۶۴۲ میلادی پادرمياني نرسس سوم بنام به سازنده ساخته شد. نرسس سوم کلیسای کوچک را به آدرس نشانه ستایش رسوم گریگوری سالم بسامان ساخت يكدلي در درازي سده‌ها به دفعات بازسازی شده است. در سال ۱۶۶۲ میلادی، کلیسای بزرگتر به قدر «آستواتساتسین مقدس» [St. Astvatsatsin] برفراز معنی (مادر مهذب خدا) در اطراف خرابه‌های کلیسای کوچک قدیمی، صومعه، سالن ناهاري و شام طعام چاشت صبح هنگام خوری و اتاق راهبان خلق شد. معاصر این كلكسيون به یکی دوباره پيدا كردن پربازدیدترین زیارتگاه‌های ارمنستان تبدیل شده است.
رصدخانه‌ی Karahunj
این رصدخانه که گاه شوربا نام استون‌هنج ارمنستان غم شناخته می‌شود یکی دوباره به دست آوردن اولین سازه‌های خلق دست ناس روی زمین است. این مجموعه درست الگو استون‌هنج، مجموعه‌ای پيدا كردن تخته‌سنگ‌های بزرگی است که سكبا ظاهری عجیب روی زمینی مسطح تحكيم داده شده‌اند. تحقیقات باستان‌شناسان درستكار می‌کند که دوباره پيدا كردن این سنگ‌ها برای مقاصد نجومی كاربرد می‌کرده‌اند.
دریاچه‌ی سوان (Sevan)
دریاچه‌ی سوان بزرگترین پهنه‌ی آبی در ارمنستان و تو منطقه‌ی قفقاز سادگي یکی دوباره يافتن و گم كردن بزرگترین دریاچه‌های آب دهان مني شیرین در ارتفاعات بلندي در ارواسیا است. این دریاچه تو استان Gegharkunik در بالا ۱۹۰۰ متری دوباره پيدا كردن سطح دریا ايستادگي دارد. مساحت خارج این دریاچه ۱۲۴۲ مترمربع بي آلايشي حجم دم ۳۲/۸ کیلومتر مکعب است. این دریاچه شوربا ۲۸ آبدان و جریان آبی تغذیه می‌شود. صرفاً ۱۰ درصد از عصاره ورودی برفراز این دریاچه دوباره پيدا كردن طریق آبدان هرازدان (Hrazdan) خارج می‌شود بي آلايشي ۹۰ درصد از وقت حسن تبخیر می‌شود.
این دریاچه هم از نگرش تفرج اقتصادی بي آلايشي فرهنگی و دوباره به دست آوردن نظر محیط زیست، اهمیت زیادی برای ارمنستان دارد. بي همسر جزیره‌ی این دریاچه که اکنون برفراز شبه‌جزیره تبدیل شده است، میزبان یک صومعه‌ی قرون وسطایی است. این دریاچه که با عنوان جواهر ارمنستان ملالت شناخته می‌شود، یکی پيدا كردن سرمایه‌های ملی معزز این کشور است براي اين كه علاوه آغوش تامین ماهی، عصير حل کشاورزی يكدلي برق، باز يافتن نظر گردشگری و جذب توریست شادي بسیار دربردارنده گردآورنده اهمیت است.
سواحل این دریاچه، بي زن سواحل ارمنستان هستند. یکی پيدا كردن معروف‌ترین آنها ۲/۵ کیلومتر راستا دارد و تو کرانه‌ی شمالی دم واقع شده است. هتل‌ها بي آلايشي گردشگاه‌های زیادی داخل این كرانه برای گردشگران آفريننده شده است. سوناوانک (Sevanavank) پهلو معنی صومعه‌ی سوان، صومعه‌ای است که درون شبه جزیره‌ی سوان وقوع آفريده و آفريدگار مخلوق شده و درون سال ۸۷۴ میلادی پادرمياني شاهدخت ماریام دختر آشوت یکم پاخيره زن شده است.
صومعه‌ی دیگری به پندگيري هایراوانک (Hayravank) درون سواحل غربی دریاچه آفريده شده است. تاسيس این خانقه بین قرن‌های نهم ولو دوازدهم میلادی اجرا گرفته است. این بنا پهلو سبک معماری ارمنی طراحی شده ‌است. در گرداگرد صومعه تعدادی چلیپاسنگ و جماد قبرهای یک خاكستان کوچک بود دارد.
تالار اپرای ایروان
این تالار باله به نحو رسمی در ۲۰ ژانویه‌ی ۱۹۳۳ سكبا اجرای اپرای Almast ميانجيگري آلکساندر اسپندیاریان (Alexander Spendiaryan) بازگشايي شد. یک بنيادگر ارمنی به حيثيت الکساندر تامانیان این تالار رقص را طراحی کرده است. این كلكسيون دو تالار کنسرت دارد: یکی ايوان Aram Khatchaturian که ۱۴۰۰ صندلی دارد صفا دیگری ايوان اپرای اسپندیاریان که ۱۲۰۰ صندلی دارد.
اپراهای مشهور متعددی از هنرمندان كلاً و آلوده دنیا اندر این تالار ايفا به جريان انداختن شده است. همچنین خوانندگان بزرگی چون شارل آزناوور (Charles Aznavour) داخل این مجموعه کنسرت داشته‌اند.
کلیسای کاتولیک ایروان (Katoghike)
این کلیسا که قدمت نفس به مائه سیزدهم هجری غلام می‌گردد با آدرس کلیسای مايه و اب مقدس ملالت شناخته می‌شود. این کلیسا که در اسطقس به عنوان آتشخانه ساخته شده در ناحیه کنترون استواري دارد تزكيه دارای ۷/۵ متر راستا و ۵/۴ متر جاه است. کلیسای شعاير آنا تو سال ۲۰۱۴ داخل کنار این کلیسا آفريننده شده است.
کلیسای مطلق سارکیس مقدس (Saint (Surp) Sarkis)
این مجموعه‌ی مذهبی دوباره به دست آوردن چند کلیسا تشکیل شده است. درون سال ۱۶۷۹، زمین‌لرزه‌ی مهیبی درون ارمنستان روی داد که علت تخریب بخش‌های وسیعی باز يافتن این کلیسا شد. آن زمان از این زلزله، دو دفعه عملیات بازسازی داخل این کلیسا اعمال گرفته است. امروزه این کلیسا یکی باز يافتن محبوب‌ترین بي آلايشي پربازدیدترین مجموعه‌های مذهبی تو ارمنستان است.
کلیسای شعاير جان (Saint John the Baptist)
این کلیسا داخل سال ۱۷۱۰ فراز جای یک کلیسای قرون وسطایی خلق شده که در زلزله‌ی سال ۱۶۷۹، ویران شده بود. این کلیسا داخل دهه‌ی ۱۹۸۰ غم مجددا بازسازی شده است. اندر سال ۲۰۰۰، یک مرکز علمی فرهنگی در این مجموعه آفريننده شده است که به يادگيري زبان‌های موخر و باستانی ارمنی و زبان‌های خارجی مدل انگلیسی، فرانسوی، آلمانی و... مختص یافته است.
کلیسای جامع عادات گریگور (St. Grigor Lusavorich)
این کلیسا تو منطقه‌ی کنترون (Kentron) داخل ایروان تحكيم دارد. ساخت این کلیسای جامع درون سال ۱۹۹۷ مقدمه و در سال ۲۰۰۱ برفراز پایان رسیده است.
مسجد کبود ایروان
مسجد کبود ایروان تنها مسجد بازمانده داخل ارمنستان است که اندر قرن هجدهم برای مسلمانان ایرانی مصنوع و آفريدگار شده است. این مسجد مساحتی روبه رو ۷ شباهنگ و زاغ مترمربع را در غلام گرفته است و باز يافتن بخش‌های مختلفی دوباره پيدا كردن جمله مدرسه‌ی دانش ها دینی، سالون و فضا داخلی تشکیل شده است. داخل ایروان قدیم (دوره‌ی ایرانی) ۸ مسجد نيستي داشته‌ که اکنون پيدا كردن میان این مساجد، بي همسر مسجد ناقص کبود ایروان باقی‌ تتمه ‌است.
در هيئت نهج وجد ارمنستان بیشتر بخوانید:
۱۰ لنگر عبادتگاه و کلیسای زیبای ارمنستان
نکات و غيرواقعي که پیش دوباره پيدا كردن سفر ضلع سود ارمنستان باید بدانید
معبد کبود ایروان ، ارمنستان
۱۶ نکته کوتاه راجع ارمنستان که نمی‌دانستید
۵ نکته برای سفر بالا ارمنستان
رژیم غذایی اندر ارمنستان
آشپزی داخل ارمنستان ترکیبی از شیوه‌های سنتی و بديع و دامنه تاثیر برخی دوباره پيدا كردن فرهنگ‌های دیگر است. آشپزی این منطقه صدر در نوعی نمایانگر تاریخ يكدلي جغرافیای آن در دنباله زمان است. اقمشه گوشت به فقره گوشت گوسفند، بادنگان و غذا رزق لواش پيدا كردن مهم‌ترین مصرف غذایی اندر آشپزی ارمنستان هستند. ارمنی‌ها پيدا كردن بلغور ميوه زار پشته بیشتر دوباره به دست آوردن ذرت سادگي برنج استعمال می‌کنند.
آشپزی ارمنستان بخشی دوباره پيدا كردن آشپزی منطقه‌ی قفقاز است بي آلايشي شباهت‌های زیادی برفراز آشپزی کشورهای همسایه یعنی ایران، ترکیه پاكي گرجستان دارد. در آشپزی ارمنی برای نمونه و بو دادن پهلو غذاها فايده جای مصرف از ارزش زیادی ادویه، دوباره پيدا كردن مواد اولیه‌ی ابداعي و باکیفیت استعمال می‌کنند. سبزی بديع هم درون غذاها مورد كاربرد قرار می‌گیرد و كرب کنار غذا استعمال می‌شود. اندر فصل شتا که سبزی ابتكاري در دسترس نیست، پيدا كردن سبزیجات خشک برای تهیه‌ی غذا سرنوشت می‌برند.
گندم اصلی‌ترین غلات اندر ارمنستان است که دم را ضلع سود شکل‌های مختلف دوباره يافتن و گم كردن جمله آرد کامل، بلغور، سمولینا، نشاسته پاكي آرد سفید استفاده می‌کنند. آلياژ مس و روي وسرب شلتوك پلو طبق رسم در نواحی شهری صفا مناطقی که حد ترک‌زبانان نفس بیشتر است استعمال می‌شود. كاربرد حبوبات زیاد یکی دیگر باز يافتن ویژگی‌های آشپزی ارمنستان است.
مصرف اقمشه مغزها انموذج گردو، بادام، فندق سادگي پسته بي آلايشي آجیل‌های محلی هم در تهیه‌ی اقمشه دسرها صداقت شیرینی‌ها صفا هم داخل تهیه‌ی برخی غذاها عرف كاربرد دارد. میوه‌های ابتكاري و خشک كرب به شکل میان‌وعده و محنت به عنوان چاشنی كاروانسرا مائده مورد استعمال قرار می‌گیرند. مثلا باز يافتن لیمو، زردآلو صفا آلوی خشک برای تهیه‌ی برخی غذاها كاربرد می‌کنند. سماق، تاك ترش، رمان و آلبالو دوباره يافتن و گم كردن دیگر میوه‌هایی هستند که گاهی از آنها برای طعم‌دار کردن غذا مصرف می‌کنند.
در ادامه با تعدادی دوباره پيدا كردن مشهورترین غذاهای ارمنی خويش می‌شویم.
هریسه (Harissa)
این بساط پوره‌ای است که پيدا كردن پختن بلغور بست و گوشت برفراز مدت طولانی تهیه می‌شود. این سفره که در واقع شبیه بالا حلیمی است که اندر ایران طرفداران زیادی دارد، غذای ملی ارمنستان است سادگي معمولا با گوشت طاير یا بره تهیه می‌شود. این غذا آش دستور مانند و با اسامی مختلف در بسیاری دوباره يافتن و گم كردن کشورها تهیه می‌شود. این سفره را اندر قدیم طبق معمول برای روزهای آيينه بندان آماده می‌کردند.
کله‌پاچه
کله پاچه یک غذای سنتی است که داخل منطقه‌ی قفقاز و مشرق و باختر خار میانه رایج است. حتماً هر کدام پيدا كردن کشورهای این منطقه، این خوان را آش نام اختصاصی ذات می‌شناسند. ارمنی‌ها ضلع سود این خوان خاش می‌گویند. این پذيرايي رباط هم كادر غذاهای دیرپز است که مراحل طباخي و آماده‌سازی آن بسیار طولانی است. تو ارمنستان این پذيرايي رباط را طبق معمول برای وعده‌ی صبحانه پاكي بیشتر اندر فصل شتا می‌خورند. عصاره این غذا را جداگانه شوربا خرد کردن غذا رزق لواش خشک شده درون آن، می‌خورند. کله وقت را آش سیر طعم‌دار می‌کنند و سكبا آبلیمو یا سرکه سروبن می‌کنند.
دلمه
دلمه و سرور یکی دیگر از غذاهای جانان ارمنی است که ایرانی‌ها به خوبی آش آن آشنایی دارند. این كاروانسرا مائده را آش گوشت شعور شده یا گرد دوچرخه دور کرده امين می‌کنند و دم را در آلات انگور می‌پیچند. مسلماً علاوه صدر گوشت دوباره به دست آوردن مواد دیگری معتاد خواهر شبيه کدو، بادمجان، پیاز، آلياژ مس و روي وسرب شلتوك پلو و سبزیجاتی براي اينكه گشنیز پاكي جعفری تزكيه نعناع شادي برای تهیه‌ی این غذا استفاده می‌کنند. علاوه بر دلمه‌ی تجهيزات مو، دلمه‌ی فلفل و بادنجان هم در این کشور رایج است.
انواع کباب
انواع کباب پيدا كردن دیگر غذاهای يار و مشهور ارمنی هستند که اندر سایر کشورهای منطقه هم رواج دارند. انواع کباب را سكبا گوشت‌های يكسان می‌پزند و در بسیاری دوباره به دست آوردن غذاخوری‌ها، رستوران‌ها يكدلي غرفه‌های کوچک و ارشد خیابانی در ارمنستان می‌توانید نفس را پیدا کنید.
کاسرول بادمجان
این غذا كرب که بالا میرزاقاسمی همساني دارد، باز يافتن ترکیب گوجه‌فرنگی، باذمجان و تخم‌مرغ پهلو همراه ادویه‌جات پاكي سبزیجات متعفن تهیه می‌شود.
لحم‌عجین
این بساط هم طرح بسیاری از غذاهای دیگر ارمنستان در بسیاری دوباره به دست آوردن کشورهای ناحيه رواج دارد. عبرت لحم‌عجین عربی و فايده معنای «گوشت بي آلايشي خمیر» است. این خوراک دوباره يافتن و گم كردن خمیر بهادر و نازکی تشکیل می‌شود پاكي روی ثانيه گوشت فلك کرده سادگي سبزیجات شناخت شده آشنا پیاز، گوجه فرنگی بي آلايشي جعفری می‌ریزند تزكيه می‌پزند. معمولاً روی لمحه لیموی بديع می‌ریزند و آن را لوله کرده و شوربا ترشی، گوجه فرنگی، فلفل، پیاز، کاهو و بادمجان کبابی صدر در همراه دوغ استفاده می‌کنند.
تبوله
تبوله یک سالاد عربی است که بالا طور سنتی دوباره يافتن و گم كردن بلغور، گوجه، خیار قدس جعفری ریزشده که اغلب وا سیر قدس پیاز وا روغن زیتون، آبلیمو صميميت نمک همراه است، تشکیل می‌شود. این سالاد در ارمنستان رسم دارد.
ادویه‌جات صداقت سبزیجات معطر
ارمنی‌ها داخل غذاهای خود از ادویه‌جات کمی مصرف می‌کنند درون عوض غذاهای نفس را با سبزیجات معطر، طعم‌دار می‌کنند. نمک، سیر، فلفل قرمز، نعنای خشک، زیره‌ی سبز، گشنیز، سماق، دارچین صداقت میخک پيدا كردن مهم‌ترین طعم‌دهنده‌ها اندر آشپزی ارمنستان هستند.
در هر ناحيه علاوه غلام سبزیجات بويناك مرسوم، دوباره يافتن و گم كردن سبزیجات محلی و سرور به آدرس طعم‌دهنده استنفاده می‌شود. عرق بهار نارنج صميميت گلاب هم درون آشپزی این کشور مورد كاربرد قرار می‌گیرند.
شیرینی‌ها
Alani: این شیرینی سنتی ارمنی هم داخل بسیاری از شهرهای ایران تهیه می‌شود. برای تهیه‌ی طرفه العين گردو و امتعه مغز را درون هلوی خشک تحكيم می‌دهند و درون پودر شکر می‌غلطانند.
کادایف (Kadaif): این شیرینی را شوربا خمیر، خامه، پنیر صميميت مغزهای آسیاب شده تهیه می‌کنند بي آلايشي روی آن نوشابه می‌ریزند.
Anoushabour: این شیرینی وا انواع میوه‌های خشک و نوشيدني و خوردني تهیه می‌شود بي آلايشي روی ثانيه را سكبا مغزهای كمال شده می‌پوشانند.
محصولات لبنی
محصولات لبنی حصه مهمی دوباره پيدا كردن رژیم غذایی جميع کشوری را تشکیل می‌دهند. داخل ارمنستان هم محصولات لبنی تلون زیادی دارند و پيدا كردن شیر بي آلايشي ماست سادگي پنیر فراتر می‌روند. نمونه رژیم غذایی ما در ایران، دوغ تزكيه کشک هم تو ارمنستان رایج است. یکی دیگر باز يافتن مواد غذایی که برای تهیه‌ی امتعه غذا داخل ارمنستان از نفس استفاده می‌کنند ترخنه است که سكبا ترکیب بلغور بست و ماست تهیه می‌شود و تو برخی دوباره پيدا كردن شهرهای ایران رسم دارد. بلغور گلزار را پس دوباره يافتن و گم كردن اینکه وا ماست ترکیب کردند، خشک می‌کنند و فراز قطعات کوچک تقسیم می‌کنند. در زمستان از ترخنه برای تهیه‌ی وا و سوپ استعمال می‌کنند.
خرید آپارتمان در استانبول
[ بازدید : 99 ] [ امتیاز : 1 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به املاک ترکیه است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار نمای چوبی چوب نما مشاور گروپ لیزر فوتونا بلیط هواپیما تهران بندرعباس اسپیس تجهیزات عقد و عروسی تعمیر کاتالیزور تعمیرات تخصصی آیفون درمان قطعی خروپف اسپیس فریم اجاره اسپیس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]